Wege Zdrowo Zasadowo

Omega-3 – najdoskonalsza broń na choróbska..

Kulinarne, Porady, Sprawy wielkiej wagi, Zdrowie od A-Z

Hej, hej Drodzy moi :-) Jak zwykle postaram się zwięźle i na temat.

Zacznę tak trochę bajkowo: – Była sobie żyła pewna bardzo mądra pani. Nazywała się Johanna Budwig. Większość swojego 95-letniego życia poświęciła uzdrawianiu ludzi olejem lnianym. Nie była żadnym szarlatanem czy domorosłym uzdrawiaczem, tylko przemądrym naukowcem, doktorem fizyki i biochemikiem siedmiokrotnie nominowanym do Nagrody Nobla! To zdecydowanie mówi wszystko i ja osobiście wierzę jej „jak Zawiszy” 😀  Prowadziła prace nad wpływem tłuszczów utwardzonych na zdrowie (a właściwie na ludzkie choroby) i inne badania, które doprowadziły ją do wyodrębnienia kwasu alfa-linolenowego. Uważała tłuszcze trans, czyli utwardzone za największego wroga naszego organizmu i propagowała dietę opartą na bio oleju i siemieniu lnianym, warzywach i owocach ekologicznych, oraz zdrowym, organicznym białku – chudym serze, jogurtach i kefirach.002

Według Johanny Budwig nasycenie organizmu NNKT czyli niezbędnymi nienasyconymi kwasami tłuszczowymi uchroni nas przed:

  • Miażdżycą
  • Alzheimerem
  • Zawałem
  • Cukrzycą
  • Deprechą
  • Alergiami
  • a przede wszystkim i nade wszystko przed RAKIEM!!!

Omega-3 w formie pierwotnej, najczystszej, którą znajdziemy w ekologicznym, nieoczyszczonym, zimnotłoczonym oleju lnianym jest największym dobrodziejstwem, cudem przyrody i powinniśmy spożywać go codziennie!

Dla wegetarian polecam rewelacyjną Pastę Budwigową. W formie leczniczej składa się z:

    • 6 łyżek oleju lnianego zimnotłoczonego bio(przechowywanego w lodówce)
    • 125 g chudego sera białego bio
    • 2 łyżek jogurtu bio                                                                                                                                                                         Całość  miksujemy 3-5 minut do uzyskania aksamitnej konsystencji. Jemy z dodatkiem przypraw, warzyw lub owoców i zmielonego siemienia lnianego. Oprócz tego tłuszczu dozwolony jest tylko olej kokosowy virgin i małe ilości zimnotłoczonego oleju rzepakowego i oliwy z oliwek.   
    • Gdzie kupić dobre oleje? – Mam dwa dobre miejsca: 
    •   http://superzdrowe.plhttp://superzdrowe.pl/product-pol-37-Olej-lniany-zimnotloczony-Eko-Bio-Oganic-750ml-Primanatura
    • https://sklep.zlotopolskie.pl/6-produkty-ekologiczne
    • http://revitalen.pl/dieta-dr-budwig.html  
    • Pamiętajcie jednak, by trzymać je w lodówce!!! I kupować tylko te magazynowane w temperaturze do 10 stopni Celsjusza. Zamawiane internetem muszą być pakowane w termosy styropianowe( najlepiej nie kupować w czasie lata, tylko zaopatrzyć się w większą ilość na wiosnę i zamrozić) Oleje lniane stojące na półkach sklepowych w temperaturach powyżej 10 stopni są bezwartościowe, a wręcz szkodliwe!!!                                                                                                                                                                                                  Natomiast dla wegan polecam mój majonez: http://www.joerach.pl/majonez-najzdrowszy-na-swiecie/  oraz dodawanie oleju lnianego do zimnych dań, a więc : surówek, soków warzywnych i warzywno-owocowych, past, surowych ciast, musów warzywnych, chłodników itd. Jeśli nasycicie organizm omega-3, będziecie okazami zdrowia i witalności, nie mówiąc już o wzroście inteligencji 😀 😀 😀     21-04-2016                                                                                                                   

Czytaj również:

Powrót na górę