Wege Zdrowo Zasadowo

Papryka nadziewana kaszą gryczaną z ziarnami

Kulinarne, Na obiad, Przepisy wegańskie

Dla 2 osób:

  • 2-3 papryki czerwone* –
  • szklanka kaszy gryczanej niepalonej*
  • 2 duże cebule*
  • łyżka oleju kokosowego lub 2-3 łyżki oliwy z oliwek*
  • łyżka koncentratu pomidorowego*
  • 2 pomidory*
  • 3 łyżki pestek słonecznika*
  • 3 łyżki pestek dyni*
  • pieprz*
  • pół łyżeczki kurkumy*
  • sól himalajska

 * składniki ekologiczne  662

Paprykę kroimy na połówki i usuwamy gniazda nasienne. Lekko natłuszczamy w środku oliwą z oliwek i wstawiamy do piekarnika – 170 stopni. Pieczemy około pół godziny. W tym czasie zalewamy kaszę wodą – 2,5 szklanki i gotujemy na małym ogniu 15 minut. Cebule kroimy na kostkę i rumienimy na oleju kokosowym lub oliwie na małym ogniu. Pod koniec smażenia dodajemy słonecznik i dynię, sól, pieprz, kurkumę i koncentrat pomidorowy. Lekko podsmażamy. Dodajemy ugotowaną kaszę, dokładnie mieszamy i jeszcze raz doprawiamy solą, jeśli jest taka potrzeba. Wyjmujemy paprykę z piekarnika i napełniamy kaszą. Pomidory kroimy na plasterki i układamy na kaszy. Wkładamy całość do piekarnika jeszcze na 10 minut.

Podajemy z sosem Arrabbiata (Zwergenwiese) lub musem z 2-3 pomidorów zmiksowanych z łyżką oleju lnianego i pół łyżeczką chilli + sół i kilka kropli oregaseptu(olejek z oregano.

Do tego spora porcja surówki  http://www.joerach.pl/surowka-dlugowiecznosci-antyrakowa/  i mamy bardzo zdrowy, pełnowartościowy i zasadowy posiłek. Życzę zdrowia i smacznego 😀      06.04.2016666

Czytaj również:

Powrót na górę